Technologia fotowoltaiczna (PV) w ciągu ostatnich kilku lat zyskała bardzo dużą popularność wśród firm. W energii słonecznej przedsiębiorcy upatrują przede wszystkim oszczędności na rachunkach za prąd. To jednak nie jedyny powód, dla którego właściciele firm przechodzą na technologię solarną.
OSZCZĘDNOŚCI KOSZTÓW
Podczas gdy ceny mediów stale rosły prawie 3% rocznie w ciągu ostatniej dekady, koszt energii słonecznej drastycznie spadł. Dla firmy zainteresowanej obniżeniem kosztów energii ekonomia energii słonecznej jest bardzo atrakcyjna, ponieważ fotowoltaika dla firm zapewnia natychmiastowe i długoterminowe oszczędności kosztów w porównaniu z tradycyjną energią elektryczną.
NIEZALEŻNOŚĆ ENERGETYCZNA
W przypadku energii słonecznej, jej ceny są przewidywalne w ciągu 30-letniego okresu eksploatacji systemu fotowoltaicznego. Bycie odizolowanym od zmienności cen przez dziesięciolecia zapewnia przewagę konkurencyjną i możliwość zainwestowania oszczędności w inne nakłady inwestycyjne.
ZACHĘTY PODATKOWE I FINANSOWE
Obecna polityka w naszym kraju jest wyjątkowo korzystna dla firm wybierających energię słoneczną. Przedsiębiorstwa inwestujące w energię słoneczną mogą otrzymać wysokie dofinansowania oraz ulgi podatkowe.
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
Przedsiębiorstwa zużywają bardzo duże ilości energii. Oprócz kosztów, tradycyjne źródła energii wyczerpują nasze zasoby naturalne i prowadzą do większego zanieczyszczenia środowiska. Wraz ze wzrostem świadomości i troski o zmiany klimatu, przedsiębiorstwa są pod coraz większą kontrolą pod kątem ich wpływu na środowisko.
WZMOCNIENIE MARKI
Konsumenci chętnie wspierają firmy podejmujące proaktywne działania na rzecz ochrony środowiska. Inwestycja w energię słoneczną stanowi doskonałą okazję do usprawnienia działań marketingowych, komunikacji korporacyjnej i generowania obsługi klienta dla produktów i usług napędzanych słońcem. Zasilanie firmy energią odnawialną świadczy o zaangażowaniu w wydajną działalność biznesową i odpowiedzialną kontrolę kosztów.